lördag 6 mars 2010

hej allihopa, nu är jag upprörd igen!

tänkte en gång för alla säga till folket i min egna generation att vi i våra fina svenska lexikon ingenstans har att hitta ett direkt samband mellan substantivet "klädhängare" och "stol" såväl som "soffa". vissa tycks även tro att "golv" är synonym till klädhängare.

men så är det INTE!

jag förstår inte, det går emot alla logiska principer.
varför går varenda person in genom dörren, tar där av sig skorna för att sedan fortsätta in i därvarande lokal iklädd jacka där man på värsta ställe slänger den? jag är inte påläst inom ämnet men jag skulle tippa på att klädhängaren har funnits bland oss i flertalet sekel. därav borde majoriteten av befolkningen känna till denna magnifikt simpla konstruktion som tillämpats för att förenkla våra liv genom att göra våra sittplatser till just det, sittplatser!

men detta tycks inte vara en inkludering i den svenska uppfostran i dagens samhälle då så extremt stor skala inte känner till detta.

men jag har nästan ännu svårare att förstå att det bara tycks vara jag som störs av ömma fötter vars härkomst uppkommit av att sittplats varit hundraprocentigt belägrat av kläder.



jag menar liksom, är vi barbarer eller?

4 kommentarer:

  1. Hahahaha... stackare, tillåmed din närmaste vänner fattar inte att stolar inte är klädhängare.. :P

    SvaraRadera
  2. Haha, fyfan vilken hycklare du är då, nämn en gång då klädhängaren har nyttjats här hos familjen Danielsson/Blomberg då du gjort oss en visit. Nä fan Sonny, ditt inlägg har fler hål och fallgropar än en schweizisk ost. Olegitimerat gnäll helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. mkt observant av dig att jag faktiskt inte använder era klädhängare. en aning besviken dock att du inte lagt märke till att jag aldrig använder jacka... därav kan ja inte hålla me om att ja e en hycklare...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ni trackar ner på fel saker :O Ifrågasätt istället VARFÖR det inte finns en jacka till världens största klädhängare som hänger här i norrland ? :O Sätt igång och sy istället Sonnyman

    SvaraRadera